Wednesday, August 24, 2011

Persiapan Raya

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum.. salam ramadhan * senyum simpul :)

amacam persiapan raya uols ?
puasa how ? ingat yeh.. yang wajib diutamakan..

ok,cakap pasal persiapan raya..
family saya termasuk lah saya yang comel ni * teehehe
menjadi kebiasaan tiap2 tahun tak bersedia dan last minit.

ape maksud last minit disini ialah kami biase beli baju raye lagi 2minggu atau 1minggu nak raya.. ini ok lagi la.. pernah tu malam raya baru kelam kabut nk beli baju raya.. teruk kan.. kami memang teruk..tapi kami memang begitu dan kami suka begitu ;p

uols mesti taw cerita P.Ramlee masam masam manis.. ade 1 babak yang mak dan adik datang dari pulau pinang nak minta akak dia beli baju koboi 2,pistol 5,kuda 8.. lebih kurang gitu la dialog nye.. uols bole tengok sendiri la thru dvd ke vcd ke tape ke youtube ke..

ape kena mengena cerita ni ?!
ni perumpamaan jela yang ade la kena mengena sikit pasal persiapan raya.

nak tau kat mane kena sangat ni ?..
ada kawan2 uols yang bagitau ape dorang beli,berape banyak dorang beli.. contoh :-

girl 1 : camne persiapan raye ?
girl 2 : meriah ! i beli baju raye 5 pasang,kasut 3,handbag 2 n blablabla..

see..ade kan kena mengena disitu..
ok,itu situasi pertama.girls talk,ok kot.. takde la rase annoying sangat kan..

situasi kedua.

boy : girl,dengarla..aku nak cerita ni..aku d beli selipar reef 1,seluar levis 2,tshirt a/x 2,ck 3.
girl : wow..yeke.. * dlam hati,tak tanye.

annoying kan.. serius,kalau i dat girl da lame i sound * ape sampah kau cakap ni,tak paham la,cakap pasal lain bole tak ?! sigh~

ade dan pernah jumpe laki cmtu ?!

Ya ALLAH..minta dijauhkan.. calon suami ku bukan dari golongan itu..semoga dia diantara hamba MU yang tidak menunjuk nunjuk dan sentiasa bersyukur apa ada nya.. Amin Ya Rabbulalamin..

so lepas ni kalau jumpe laki atau perempuan yang camtu,uols da bole sound camni * weyy kau da macam cerita p.ramlee tu yang nak beli baju koboi 2,pistol 5,kuda 8 tu tau.

semoga mereka fikir uols bergurau je.. jangan ikot macam saya ok..mulut saya memang jahat,tapi hati saya baik..kalau takde hati baik,jangan bermulut jahat..hee apedaa merepek..

yang baik tu dari ALLAH,yang buruk semua dari saya.

salam ramadhan al mubarak dan selamat menyambut idul fitri..

sekian.

No comments:

Post a Comment